5.5.38

Asociaţia SPRING

Seminar de informare şi workshop despre bullying la Şcoala Gimnazială nr. 59

 

Miercuri, 18 februarie 2015, am organizat al cincilea seminar de informare despre bullying din proiect. La activitate au participat aproximativ 60 de elevi de clasa a VII-a şi 5 profesori ai Şcolii Gimnaziale nr. 59 din sectorul 6.


Urmând formula consacrată, seminarul a debutat cu prezentarea proiectului realizată de Anna-Maria Bitere (manager de proiect Asociaţia SPRING).  Apoi avut loc a discuţie interactivă despre fenomenul de bullying facilitată de Luiza Udrea, psiholog. Astfel, elevii au înţeles cum să identifice corect bullying-ul în şcoala lor şi nu numai, care sunt tipurile de bullying pe care le pot întâlni şi ce consecinţe pot avea astfel de comportamente pentru persoanele implicate în aceste situaţii. 

Fotografii Seminar

Seminarul a continuat cu audiţia melodiei „Merg înainte”, compusă de Andrei Duţu şi Tibi Galea în cadrul proiectului şi cu reprezentaţia piesei de teatru „STOP Bullying!" creată de colegii de la Asociaţia STAGE ONE PRODUCTION, reprezentaţi la activitate de Costel Caşcaval şi Paul Radu. Piesa de teatru a fost interpretată, ca de fiecare dată, de cei patru tineri actori foarte talentaţi, voluntari in proiect: Anisia Zlătaru, Alex Dediu, Alexandru Dumitru şi Vlad Linta.

Evenimentul s-a încheiat cu intervenţia domnului subcomisar Cristian Alecsandrescu de la Poliţia Capitalei care, pornind de la deznodământul piesei de teatru, le-a explicat elevilor în ce fel răspund în faţa legii dacă participă la acte de violenţă.

La finalul seminarului, elevii ne-au lăsat impresiile lor despre activitate şi ne-au transmis mesajele lor anti-violenţă, pe care vă invităm să le „răfoiţi” mai jos:

Al cincilea workshop marca "Aleg să mă implic. STOP Bullying!" s-a derulat joi, 19 februarie 2015,  tot în Şcoala Gimnazială nr. 59 din sectorul 6. Participanţii au fost 12 elevi de clasa a VII-a dintre cei care au venit la seminarul de informare organizat cu o zi înainte.

Fotografii workshop

Înainte de a se pune pe treabă, elevii au recapitulat experienţa seminarului împreună cu Flori Ana-Andronache (psiholog, Asociaţia SPRING) şi Paul Radu (actor, Asociaţia STAGE ONE PRODUCTION). Apoi, distribuiţi în cele trei roluri (victimă, agresor şi martor), elevi au construit şi interpretat situaţii de bullying. După ce fiecare elev a trecut prin fiecare ipostază, participanţii au fost invitaţi să-şi aşterne pe coli gândurile şi trăirile experimentate şi să le împărtăşească.

În ultima parte a workshopului, Flori Ana-Andronache i-a invitat pe elevi la o dezbatere. Împărţiţi în două grupuri, băieţi şi fete, elevii au fost rugaţi să propună soluţii pentru victime şi martori despre cum să gestioneze situaţiile de bullying pe care le întâlnesc. Astfel, elevii au fost încurajaţi să îşi exprime opiniile, să argumenteze şi să contra-argumenteze şi să înţeleagă că soluţiile trebuie adaptate şi adoptate în funcţie de fiecare context particular de bullying. 
 

Mulţumim Şcolii Generale nr. 59 şi doamnei director Speranţa Cojocaru pentru deschiderea faţă de activităţile propuse şi sprijinul acordat în organizarea lor!  Le mulţumim acestor elevi minunaţi pentru implicarea lor activă pe tot parcursul seminarului şi al workshopului, pentru mesajele frumoase pe care ni le-au lăsat şi pentru feedback-ul valoros pe care ni l-au oferit!

Mulţumim Luizei Udrea şi domnului subcomisar Cristian Alecsandrescu pentru participarea la seminar şi sprijinul acordat în transmiterea mesajului nostru către elevi. Nu în ultimul rând, ca de fiecare dată, mulţumim întregii echipe Aleg să mă implic. STOP Bullying! pentru implicarea în acest proiect!

Acest site este parte a proiectului "Aleg să mă implic. STOP Bullying!", realizat cu sprijinul financiar al Fondului pentru Inovare Civică, program finanţat de Trust for Civil Society in Central and Eastern Europe, sponsorizat de Raiffeisen Bank, administrat de Fundaţia pentru Dezvoltarea Societăţii Civile.– www.fdsc.ro

O inițiativă a Fundației pentru Dezvoltarea Societății Civile

Susținut de:

Sponsorizat de :